Upa activeren
Voordat u met de uniforme pensioenaangifte (upa) gegevens kunt aanleveren, moet u de upa activeren. U activeert de upa in 3 eenvoudige stappen op onze website.
Waarom moet ik de upa activeren?
Met upa activeren zorgt u ervoor dat u of de leverancier van uw salarispakket inloggegevens krijgt voor de upa. Pas nadat de inloggegevens correct in uw salarispakket zijn ingesteld, is het mogelijk om pensioenaangifte te doen met de upa.
Activeer de upa in 3 stappen
Log in met eHerkenning en volg onderstaande stappen.
Veelgestelde vragen
Elke maand of vier weken levert u loongegevens aan. Dat doet u met de uniforme pensioenaangifte (upa) vanuit uw salarispakket.
De upa is de standaard voor het digitaal uitwisselen van werknemer- en dienstverbandgegevens tussen werkgevers, administratiekantoren en pensioenuitvoerders. De basis voor de upa is het loonaangiftebericht. De upa bevalt alle elementen voor de uitvoering van vrijwel alle pensioenregelingen.
Heeft u een administratiekantoor bij ons gemachtigd? Dan activeert uw administrateur de uniforme pensioenaangifte. Zelf hoeft u niets te doen.
- Krijgt u bij stap 3 eigen inloggegevens voor een upa-account? Vul deze gegevens dan in uw salarispakket in.
- Moet u in uw salarispakket ook een leveranciersnummer invullen? Vul hier dan de gebruikersnaam in die u krijgt als u de upa activeert.
- Moet u in uw salarispakket ook een relatienummer invullen? Hier mag u zelf iets invullen, bijvoorbeeld het werkgeversnummer.
Vraag de inloggegevens van uw upa-account opnieuw aan via onze website. Uw gebruikersnaam blijft hetzelfde. Het wachtwoord dat u krijgt is nieuw. Zorg ervoor dat u het nieuwe wachtwoord doorvoert in uw salarispakket.