eHerkenning voor werkgevers
U regelt zelf uw pensioenzaken op onze website. Om in te loggen gebruikt u eHerkenning van de Rijksoverheid.
eHerkenning: de DigiD voor bedrijven
eHerkenning is een door de Rijksoverheid goedgekeurd en gecontroleerd inlogmiddel. Het is vergelijkbaar met DigiD, maar dan voor bedrijven. Met eHerkenning kunt u bij meerdere organisaties inloggen. Dat is veilig, makkelijk en betrouwbaar.
Stappenplan eHerkenning aanvragen
Volg deze stappen om eHerkenning of een ketenmachtiging via eHerkenning aan te vragen.
Vraag eHerkenning aan bij 1 van de 6 door de overheid erkende eHerkenning leveranciers. Een overzicht van de leveranciers vindt u op de website van eHerkenning.
Vraagt u voor het eerst eHerkenning aan? Kies bij de aanvraag dan voor betrouwbaarheidsniveau EH3.
Heeft u al eHerkenning maar met een betrouwbaarheidsniveau van EH2 of EH1? Vraag dan geen nieuwe eHerkenning aan. Maar pas het betrouwbaarheidsniveau aan. Neem hiervoor contact op met uw leverancier.
Selecteer de volgende machtiging voor de dienst:
- Werkgeversportaal PME pensioenfonds.
U bent zelf tekenbevoegd
Leg vast welke medewerker voor welke dienst wordt gemachtigd om in te loggen namens uw organisatie.
U bent niet zelf tekenbevoegd
Vraag een tekenbevoegd persoon om een machtigingenbeheerder aan te stellen. De machtigingenbeheerder machtigt dan u en collega's.
- Vul het aanvraagformulier in op de website van de leverancier die u kiest.
- Onderteken het formulier en stuur deze met de gevraagde bijlagen naar de leverancier.
- De bevoegde vertegenwoordigers worden fysiek geïdentificeerd. Hoe dat gebeurt verschilt per leverancier.
Veelgestelde vragen
eHerkenning is een door de Rijksoverheid goedgekeurd en gecontroleerd inlogmiddel. Het is vergelijkbaar met DigiD, maar dan voor bedrijven. Met eHerkenning kunt u bij meerdere organisaties inloggen. Dat is veilig, makkelijk en betrouwbaar.
- Uittreksel kamer van koophandel, niet ouder dan 14 dagen.
- Persoonsgegevens, e-mailadres, mobiel telefoonnummer en kopie van geldig identiteitsbewijs van wettelijk bevoegde vertegenwoordiger van de onderneming.
- Persoonsgegevens, e-mailadres, mobiel telefoonnummer en kopie van geldig identiteitsbewijs van de gebruiker of medewerker(s) die voor uw bedrijf werkzaamheden gaat uitvoeren (als dit niet de wettelijk bevoegde vertegenwoordiger is).
Afhankelijk van de complexiteit van uw organisatie (zelf bevoegd of meerdere of gezamenlijk bevoegde bestuurders) kan het aanvragen van eHerkenning tot enkele weken duren. Vraag eHerkenning dus op tijd aan.
Als een administratiekantoor uw zaken regelt, dan raden we u toch aan om eHerkenning aan te vragen. U kunt dan op onze website uw eigen bedrijfsgegevens aanpassen en uw facturen en specificaties bekijken.
Met een ketenmachtiging via eHerkenning machtigt u een administrateur om namens uw bedrijf online zaken te regelen via eHerkenning. U moet de administrateur toestemming geven voor ketenmachtiging. Meer informatie vindt u op de website van eHerkenning.
Let op: een ketenmachtiging via eHerkenning is niet voldoende. U moet altijd uw administrateur machtigen bij PME. Zonder een machtiging bij PME kan uw administrateur geen zaken voor u regelen.