Overslaan en naar inhoud gaan

eHerkenning voor administrateurs

U regelt pensioenzaken voor uw klanten op onze website. Om in te loggen gebruikt u eHerkenning van de Rijksoverheid. 

eHerkenning: de DigiD voor bedrijven

eHerkenning is een door de Rijksoverheid goedgekeurd en gecontroleerd inlogmiddel. Het is vergelijkbaar met DigiD, maar dan voor bedrijven. Met eHerkenning kunt u bij meerdere organisaties inloggen. Dat is veilig, makkelijk en betrouwbaar.

Log in met uw eigen eHerkenning of ketenmachtiging via eHerkenning

Als administrateur heeft u twee manieren om in te loggen met eHerkenning: uw eigen eHerkenning of met een ketenmachtiging via eHerkenning.

  1. Inloggen met uw eigen eHerkenning
    Als u als administrateur inlogt met uw eigen eHerkenning, dan ziet u op onze website een overzicht van al uw klanten die u gemachtigd hebben bij PME. Zo kunt u snel voor meerdere klanten zaken regelen. U kunt alleen zaken regelen voor klanten die u gemachtigd hebben bij PME. 
     
  2. Inloggen met een ketenmachtiging via eHerkenning
    Logt u in met eHerkenning via een ketenmachtiging voor een specifieke klant? Dan kunt u alleen voor deze specifieke klant zaken regelen. Met de ketenmachtiging logt u voor elke klant opnieuw in. U kunt alleen zaken regelen voor klanten die u gemachtigd hebben bij PME. 

Stappenplan eHerkenning aanvragen 

Volg deze stappen om eHerkenning of een ketenmachtiging via eHerkenning aan te vragen. 

Stap 1: ga naar de website van eHerkenning

Vraag eHerkenning aan bij 1 van de 6 door de overheid erkende eHerkenning leveranciers. Een overzicht van de leveranciers vindt u op de website van eHerkenning.

Stap 2: kies betrouwbaarheidsniveau EH3

Vraagt u voor het eerst eHerkenning aan? Kies bij de aanvraag dan voor betrouwbaarheidsniveau EH3.  

Heeft u al eHerkenning maar met een betrouwbaarheidsniveau van EH2 of EH1? Vraag dan geen nieuwe eHerkenning aan. Maar pas het betrouwbaarheidsniveau aan. Neem hiervoor contact op met uw leverancier. 

Stap 3: selecteer de diensten en machtigingen

Selecteer de volgende machtiging voor de dienst:

  • Werkgeversportaal PME pensioenfonds. 

U bent zelf tekenbevoegd
Leg vast welke medewerker voor welke dienst wordt gemachtigd om in te loggen namens uw organisatie.

U bent niet zelf tekenbevoegd
Vraag een tekenbevoegd persoon om een machtigingenbeheerder aan te stellen. De machtigingenbeheerder machtigt dan u en collega's. 

Stap 4: definitief aanvragen


Aanvragen voor uzelf
Vul het aanvraagformulier in op de website van de leverancier die u kiest. Onderteken het formulier en stuur deze met de gevraagde bijlagen naar de leverancier. 

Ketenmachtiging voor uw klant
Vraagt u als administrateur een ketenmachtiging aan? Dan vraagt u de machtiging aan voor de medewerkers die voor de specifieke werkgever zaken gaan regelen. De werkgever moet u machtigen om namens hen te handelen. Als u de ketenmachtiging aanvraagt kunt u hiervoor een formulier invullen.

Naast de ketenmachtiging moet uw klant u ook machtigen bij ons. Alleen dan kunt u de pensioenzaken voor uw klant regelen. Uw klant kan de machtiging aanvragen via onze website

Veelgestelde vragen