eHerkenning voor administrateurs
U regelt pensioenzaken voor uw klanten op onze website. Om in te loggen gebruikt u eHerkenning van de Rijksoverheid.
eHerkenning: de DigiD voor bedrijven
eHerkenning is een door de Rijksoverheid goedgekeurd en gecontroleerd inlogmiddel. Het is vergelijkbaar met DigiD, maar dan voor bedrijven. Met eHerkenning kunt u bij meerdere organisaties inloggen. Dat is veilig, makkelijk en betrouwbaar.
Log in met uw eigen eHerkenning of ketenmachtiging via eHerkenning
Als administrateur heeft u twee manieren om in te loggen met eHerkenning: uw eigen eHerkenning of met een ketenmachtiging via eHerkenning.
- Inloggen met uw eigen eHerkenning
Als u als administrateur inlogt met uw eigen eHerkenning, dan ziet u op onze website een overzicht van al uw klanten die u gemachtigd hebben bij PME. Zo kunt u snel voor meerdere klanten zaken regelen. U kunt alleen zaken regelen voor klanten die u gemachtigd hebben bij PME.
- Inloggen met een ketenmachtiging via eHerkenning
Logt u in met eHerkenning via een ketenmachtiging voor een specifieke klant? Dan kunt u alleen voor deze specifieke klant zaken regelen. Met de ketenmachtiging logt u voor elke klant opnieuw in. U kunt alleen zaken regelen voor klanten die u gemachtigd hebben bij PME.
Stappenplan eHerkenning aanvragen
Volg deze stappen om eHerkenning of een ketenmachtiging via eHerkenning aan te vragen.
Vraag eHerkenning aan bij 1 van de 6 door de overheid erkende eHerkenning leveranciers. Een overzicht van de leveranciers vindt u op de website van eHerkenning.
Vraagt u voor het eerst eHerkenning aan? Kies bij de aanvraag dan voor betrouwbaarheidsniveau EH3.
Heeft u al eHerkenning maar met een betrouwbaarheidsniveau van EH2 of EH1? Vraag dan geen nieuwe eHerkenning aan. Maar pas het betrouwbaarheidsniveau aan. Neem hiervoor contact op met uw leverancier.
Selecteer de volgende machtiging voor de dienst:
- Werkgeversportaal PME pensioenfonds.
U bent zelf tekenbevoegd
Leg vast welke medewerker voor welke dienst wordt gemachtigd om in te loggen namens uw organisatie.
U bent niet zelf tekenbevoegd
Vraag een tekenbevoegd persoon om een machtigingenbeheerder aan te stellen. De machtigingenbeheerder machtigt dan u en collega's.
Aanvragen voor uzelf
Vul het aanvraagformulier in op de website van de leverancier die u kiest. Onderteken het formulier en stuur deze met de gevraagde bijlagen naar de leverancier.
Ketenmachtiging voor uw klant
Vraagt u als administrateur een ketenmachtiging aan? Dan vraagt u de machtiging aan voor de medewerkers die voor de specifieke werkgever zaken gaan regelen. De werkgever moet u machtigen om namens hen te handelen. Als u de ketenmachtiging aanvraagt kunt u hiervoor een formulier invullen.
Naast de ketenmachtiging moet uw klant u ook machtigen bij ons. Alleen dan kunt u de pensioenzaken voor uw klant regelen. Uw klant kan de machtiging aanvragen via onze website.
Veelgestelde vragen
eHerkenning is een door de Rijksoverheid goedgekeurd en gecontroleerd inlogmiddel. Het is vergelijkbaar met DigiD, maar dan voor bedrijven. Met eHerkenning kunt u bij meerdere organisaties inloggen. Dat is veilig, makkelijk en betrouwbaar.
Afhankelijk van de complexiteit van uw organisatie (zelf bevoegd of meerdere of gezamenlijk bevoegde bestuurders) kan het aanvragen van eHerkenning tot enkele weken duren. Vraag eHerkenning dus op tijd aan.
- Uittreksel kamer van koophandel, niet ouder dan 14 dagen.
- Persoonsgegevens, e-mailadres, mobiel telefoonnummer en kopie van geldig identiteitsbewijs van wettelijk bevoegde vertegenwoordiger van de onderneming.
- Persoonsgegevens, e-mailadres, mobiel telefoonnummer en kopie van geldig identiteitsbewijs van de gebruiker of medewerker(s) die voor uw bedrijf werkzaamheden gaat uitvoeren (als dit niet de wettelijk bevoegde vertegenwoordiger is).
Met een ketenmachtiging via eHerkenning machtigt een bedrijf een administrateur om namens het bedrijf online zaken te regelen via eHerkenning. Het bedrijf moet de administrateur toestemming geven voor ketenmachtiging. Meer informatie vindt u op de website van eHerkenning.
Ja, u moet altijd een machtiging regelen bij PME. Als er geen machtiging is, kunt u geen pensioenzaken regelen voor uw klant. Uw klant kan de machtiging aanvragen via onze website.